Sunday, August 12, 2012

Logo Satu Malaysia

Kalau kita perasan, agak sukar nak lihat logo UMNO tersergam berbanding logo 1Malaysia samada di baju korporat, topi atau apa-apa bahan cetak, banner dan sebagainya. 1Malaysia aku rasa berjaya menjadi satu logo atau rebranding kepada logo UMNO dan BN. Mungkin orang UMNO sendiri muak tengok logo dia kot. Tak caya cuba ko tampal logo UMNO di kenderaan orang kuat UMNO. Aku rasa ramai jugak yang buang malu nak bawak kereta atas jalan.

Berbeza dengan sekalian orang PAS, dengan penuh bangga menayangkan jati diri sebagai orang PAS. Tok sah kata logo, gambar Musyidul Am pon ada ditampal. Bukan taksub, tapi sayangkan ulama dan cintakan pemimpin yang bagus. Aku rasa tak susah nak berkempen untuk PRU13 ni, memadai la setiap jentera PRU di seluruh pelosok kawasan tampal ajer gambar Datin Seri Hajjah Rosmah Mansor kesayangan kita. Gambar yang elok dan standard. Jangan yang kartun atau di tulis macam-macam. Simple, gambar dan tulis kat bawah Datin Seri Hajjah Rosmah Mansor. Mesti orang UMNO suka tengok isteri PM kita :) Aku tengok sekitar jalan di KB ada tertampal gambar Dato' Zaid Ibrahim tanpa sebarang teks. Gambar semata-mata. Secara psikologinya bila tengok orang teringat. Suka atau tak itu belakang kira.

Buat masa ini, aku percaya, orang UMNO lebih rela mengenakan logo 1Malaysia sebagai pengenalan bagi mereka berbanding logo UMNO itu sendiri atau lambang dacing BN tu. Diaorang tahu rakyat kurang senang melihat logo-logo lama tu.

No comments:

Post a Comment