Sunday, August 26, 2012

Beraya Di Jalan Raya

Alhamdulillah dapat kembali sentuh-sentuh MBA (Macbook Air) yang hebat ini. Rindu ntah berapa hari tak sentuh (hampir lupa hari). Raya kedua malam bertolak ke KB dari KT. Raya ketiga pagi sertai gathering raya tahunan besar-besaran keluarga di KB, petang sempat memenuhi jemputan raya business partner.

Raya keempat, seawal 8:00 pagi dah ke Temerloh gi belarok (rombongan pengantin lelaki) anak sedara. Hari yang sama dari Temerloh terus ke KL. Melepak di sana dua malam. Rezeki perjalanan dan penginapan hatta pemakanan disponsor. Raya keenam lagi awal, kul 7:00 dah gerak ke Pulau Pinang dari KL belarok lagi, kali ni sepupu pulak. Ntah apa kedudukan bapak mertua dia, aku nampak tadi di kenduri Dato Salleh Man hadir, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang pon hadir. Nampak macam orang kuat PKR kot. Bakal calon le tu kot.

Habis kenduri terus balik ke KB. Sampai terus capai MBA.

Bagi manusia jakun gadget, ni la kali pertama aku berada di jalan raya dengan GPS (Sygic), amat membantu. Berada di KL aku sempat melahap di Wadi Hadramawt, memang maut. Hilang kempunan aku terhadap nasi minyak yang gagal capai tahap kepuasan walaupun pekene dua kali di Terengganu. Kambing dia masya Allah. Tu pon orang kata nasi mandy kat Saba Restaurant lagi sedap. Bagi aku dah capai tahap yang aku nak, saje nak menerai kat Saba tu mungkin tak la kot kecuali kebetulan. Hadramawt ni pon orang belanja lagi. Dengar kata tempat ni mahal. Gambar di dinding nampak Tun Abdullah Badawi pon pernah makan, Maher Zain pon ada.

Keesokan pagi aku ke satu medan selera, banyak gerai, lauk gila babi banyak. Dipelori Indon. Lauk ok, kene dengan selera. Sambil makan sambil terasa berada di Indon. Keliling minah Indon duk bising amik order dari pelanggan berurusan sesama mereka. Yang satu hujung tu gerai roti canai bagai tu sure la India.

Di kenduri di Penang tu plak, cateringnya pon India / Mamak. Nasi minyak!!! Oh sungguh sedap. Cukup la untuk tahun ni. Aku dah berpuas hati dengan keterliuran nasi minyak. Hajat tercapai dengan jayanya tanpa diduga. Aku lupa beberapa point untuk ditulis diblog ni. Insya Allah lain kali bila teringat.

Sekian lama bercuti (sebulan lebih). Isnin (lusa) kembali bertugas.

No comments:

Post a Comment