Wednesday, August 8, 2012

Kediaman Rosol Wahid Terbakar

Kan dah kata, bila ada blog ni semua nak post. Tapi baik aku post kat blog la dari melalak di Facebook (aku ada akaun FB ke?). Ni kira antara berita besar dan terkejut hari ni (bagi aku la). Walaupun tak suka UMNO / BN tapi ni kes kemanusiaan dan tanggungjawab kita sesama Islam. Senegeri pulak tu. Bukan benda kecik ni kebakaran rumah. Dapat tau dari FB (ada akaun FB le tu) kediaman YB Dato’ Haji Rosol Bin Wahid (ADUN Ajil) terbakar sekitar selepas berbuka tadi. Tengok pada gambar tu macam keseluruhan rumah hangus. Musibah dan besar ujian beliau bulan puasa ni. Raya pon tak lama dah. Alhamdulillah tiada kemalangan jiwa dikhabarkan dan semua selamat. Mendoakan agar semuanya ok yer YB. Insya Allah.

Bila berparti dan berpolitik ni agak-agak la, jangan kita melampau-lampau sehingga memberikan imej tidak baik kepada parti yang kita sokong kerana pembawakan kita atas nama parti seperti mana yang aku serabut tengok komen-komen di Facebook.

Aku suka tengok ahli-ahli dewan negara yang mampu berbincang dan bersembang ketika di luar dewan. Time panas tu panas la jugak, tapi ada masa kita kene santai-santai dan bertukar pendapat. Berpada-pada bila melibatkan sanak-saudara kita yang tidak sebulu, dan tolong la jangan sampai kafir mengkafir. Hormat pendapat masing-masing dan beri penjelasan dengan baik bagi pihak kita. Jangan pandai berparti sahaja tapi tak reti nak berpolitik atau berdiplomasi.

Berita hari ni jugak dapat dari FB, pelumba basikal trek kita Azizulhasni (oghang teghanung gok ni boh) berjaya ke final di Sukan Olimpik 2012 tapi tak berjaya sebarang pingat. Camne tu? Dapat masuk final tapi takde pingat walau perak / gangsa. Konfius jugak kejap. Check-check rupanya yang dapat ke final tu 6 orang sekaligus. So dari semasa saingan final ni Malaysia dapat tempat ke enam dari enam peserta akhir. Tu yang takde pingat tu. Takpe la, masih muda. Cuba lagi dan tahniah.

No comments:

Post a Comment