Wednesday, January 23, 2013

A&W Kota Bharu

Kat mana nak layan A&W di Kota Bharu? Rasanya dah takde lagi outlet A&W di Kota Bharu, bahkan rasanya dah takde lagi di Kelantan. In fact, rasanya banyak outlet telah ditutup di serata Malaysia. Teringat dulu-dulu selalu ke A&W untuk refill rootbeer dia dalam botol besar. Masa tu cawangan pertama di Terengganu adalah di Batu Buruk. KFC pon takde lagi. Seterusnya cawangan kedua di bawah Menara PMINT, ditutup jugak setelah beberapa tahun beroperasi.

Duk taip entry ni terliur plak kat rootbeer float gelas besar dia, curly fries dan coney dog. Di Kota Bharu sebelum ni ada satu dekat The Store berhadapan Parkson, dan satu lagi yang baru dibuka dalam Tesco. Skang semua dah ditutup. Yang depan Parkson tu The Store sambung jadi dia punya outlet. Yang dalam Tesco tu plak skang diganti oleh Burger King.

Tak sangka ada jugak franchiser yang terkesan di Kota Bharu. Mulanya ingat kat Kelantan ajer yang ditutup, tapi rasanya banyak outlet di Malaysia yang telah ditutup oleh KUB yang dinilai sebagai tidak menguntungkan.

No comments:

Post a Comment