Wednesday, October 10, 2012

Promoter Dapur Elektrik

Alhamdulillah kebelakangan ni aku dah tak nampak booth penjual dapur elektrik kat pusat membeli-belah sekitar Kota Bharu ni. Memang menyampah tiap kali lalu berdekatan mereka. Gift percuma la, aper la. Boleh blah!

Bab yang kene tipu tu nasib la. Nak tau cerita korang Google la sendiri. Cuba keyword "Aowa" ataupun "Arezzo". Apa yang aku nak kongsikan di sini, samada yang tertipu atau  tak sempat ditipu tapi berjaya mendapatkan gift percuma, cuba perhatikan apa yang diperlukan untuk dapat gift percuma tu. Mesti kene isi borang kan? Kat borang tu bagi yang isi mesti sekurang-kurangnya kene jugak isi nama / butiran peribadi ikut IC, ataupun mungkin kene letak jugak email / telefon.

Aku rasakan penjualan dapur yang beribu-ribu tu satu bonus bagi diaorang, selain tu mendapatkan data / maklumat orang ramai ni mungkin antara  tujuan utama. Nama dan nombor telefon agak bermakna dan satu senarai panjang boleh dijual kepada pihak-pihak tertentu yang berminat.

Aku amik contoh di Tesco Kota Bharu, dulu ada la satu booth depan kedai emas Tomei area nak amik troli sebelum naik atas. Promoter-promoter dapur tak malu dan berani ni memang tak putus asa menyapa orang walau pelat macam happe. Management Tesco tak perasan ke diaorang ni sebenarnya mengganggu pelanggan sedia ada Tesco. Bila sapaan pertama orang tak layan diikut-ikutnya beberapa langkah memaksa. Bodoh!

... sampai tertido aku nak siapkan entri ni, setengah jam jugak terlelap.

No comments:

Post a Comment