Sunday, October 21, 2012

Treble 2012

Tahniah buat pasukan Kelantan kerana berjaya merangkul ketiga-tiga piala utama yang dipertandingkan di Malaysia ni. Dari desas-desus dan segala percakapan yang aku dengar, rata-rata menyatakan ATM yang akan menang. Ini pon dari suara penyokong The Red Warrior sendiri. Tapi alhamdulillah kau menang jugak Kelantan. Satu permainan yang menarik terutama di separuh masa kedua.

Ramai jugak yang aku tengok menyokong ATM. Bukan dari askar pun. Tapi menyokong ATM sebab bencikan Kelantan. Macam-macam.

Ramai jugak orang Terengganu terutama dikalangan orang UMNO menyokong ATM sebab tak sukakan Kelantan, sedangkan masa Terengganu ke final dulu, TRW siap war-warkan lagi supaya penyokong Kelantan memberikan sokongan kepada negeri jiran sama-sama Pantai Timur iaitu Terengganu.

Aku sentiasa berdoa tak perlulah Kelantan dan Terengganu bertembung di final apa-apa piala pun. Seperti aku pernah sebut sebelum ni, memang lain macam bila kedua-dua negeri ini bertembung. Walaupun berjiran, sama-sama ada budu keropok, sama-sama ada batik dan songkek, tapi memang lain macam.

No comments:

Post a Comment