Saturday, October 20, 2012

Pramugari Air Asia

Ramai orang takut nak naik kapal terbang termasuk aku. Bukanlah takut sampai tak naik, tapi ada satu macam rasa debbor (berdebar) tiap kali berada dalam pesawat dan rasa satu kelegaan dan kesyukuran yang amat bila selamat landing. Walau demikian, memang diakui, perjalanan dengan kapal terbang lebih selamat dari segi statistik kemalangan berbanding naik bas atau berkereta.

Cumanya, setiap kali turun naik pesawat ni, punyalah kita berdoa sakan semoga Allah selamatkan perjalanan tu. Yang menumpang tu memang la bermacam orang yang ada, tapi sedikit cacat doa yang dipanjatkan bila mana ada pramugari Melayu Islam yang turut sama seksi memakai skirt ketat pergi mari dalam tu. Sedikit sebanyak mencacatkan keberkatan perjalanan kita.

Kalau ada la satu atau dua penerbangan dalam sehari yang diiklankan dengan pramugari menutup aurat dengan sempurna sebagai salah satu jalan mendapatkan keberkatan dalam perjalanan, aku rasa ramai orang bid untuk naik penerbangan tu. Tak kira la Air Asia, Fireflyz ke MAS ke. Cubalah. Insya Allah perniagaan korang akan lebih maju dan lebih mendapat sambutan. Bukan apa, pakai seksi pon macam la lawa! Haha!

No comments:

Post a Comment