Sunday, September 1, 2013

Legasi Haza Bistro

Haza Bistro kini tinggal kenangan. Setelah diselidiki, aku dapat tau legasi ini telah dijual kepada seseorang bergelar Dato' di Kuala Lumpur sekitar RM 5 juta. Satu business exit yang baik. Walau pada awalnya aku berpendapat konsep Haza Bistro beserta menu dikekalkan agak meleset. Aku cuba pujuk kaki ke Chef Li's Traders Restaurant. Nama baru yang diberikan kepada Haza Bistro. Mungkin Dato yang dikatakan tu Dato' Dr Rusly Abdullah @ Dato' Chef Li sendiri kot. Wallahua'lam. Teka jer.

Interior masih dikekalkan. Malah beberapa sign tertera nama Haza Bistro masih ada. Menu amat limited. Masakan panas belum ada. Nak kata arab cuisine pun tak sepenuhnya arab. Tak tau nak kata apa. Lepas tengok menu terus mintak diri. Tak sempat order. Maaf ye.

Apa yang bagus, adik di kaunter bayaran berpakaian amat sopan dan menutup aurat sepenuhnya. Satu pandangan yang lebih bagus dari staff dahulu walaupun ketiga-tiga owner dahulu adalah ustaz. Takpe la, mungkin satu hari, entah bila, aku akan berkunjung semula. Maka berakhirlah posting pasal Haza Bistro yang dulu pernah aku kata untuk follow up sentiasa.

Kesimpulan aku setakat ini, aku lebih suka mempunyai 3-4 warung dengan income bersih sekitar RM10,000 sebulan setiap satu dari membina sebuah restoran mewah dengan kos jutaan dan overhead ratus ribu. Amat berisiko. Sekian.

No comments:

Post a Comment